Kjøpsbetingelser og praktisk informasjon

 

Priser

Alle våre priser er ink.mva om ikke annet er oppgitt. Endel noter er opplæringmateriell og er fritatt merverdigavgift. Vi kan uten varsel endre våre priser. For alle våre annonserte varer kan vi ikke garantere pris utover det vareparti/antall vi har på lager. Er vi utsolgt kan vi ikke garantere samme pris ved neste innkjøp.

Frakt

Vi har fast frakt på alle ordre under 35kg. Alle ordre over kr.5000,- sendes fraktfritt. Reell frakt belastes ved en eventuell retur. Vi sender varer samme dag (mandag-fredag) ordren legges så langt det lar seg gjøre innen kl.14.00. Leveringtid fra henting til deg avhenger av hvor i landet du bor.

Erfaringsmessig over natten til Oslo. 1-2 dager Stavanger. Bergen 3-4 dager. Trondheim 3-6 dager. Nordnorge ca.4-8 dager.

Du kan også hente varen uten kostnad i vår butikk i Kristiansand. Dette velger du i handlekurven.

Vi benytter Posten, Bring, Postnord, DHL og UPS på alle transporter. Ekslusive produkter som akustisk piano og flygel leverer vi som oftest selv. Ta gjerne kontakt om du er i tvil om produktet kan sendes.

Vi kan også tilby å sende varer ekspress  med speditør, buss eller budbil mot tillegg i pris. Kontakt oss pr.telefon om det er aktuelt.

Om en forsendelse ikke blir hentet/tatt i mot av deg som kunde og du ellers forholder deg passiv returneres denne automatisk til oss. Du vil da ikke ha oppfylt kravene i angrerettloven  §11 og  §13, og mister da retten til å gå fra avtalen. Vi belaster fraktkostnadene tur-retur vi har i forbindelse med dette og et gebyr på kr.150,- for behandling av dette. Du mottar en faktura med 10 dagers forfall. Om den ikke betales innen fristen går saken videre til inkassobehandling.

Angrerett

På alle kjøp i vår nettbutikk har du 14 dagers returrett etter angrerettloven. Angreretten gjelder ikke ved kjøp over disk i vår fysiske butikk.

I henhold til angrerettloven har du som kunde noen plikter.

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp/privatkjøp. Skoler, offentlige institusjoner og firma har ingen angrerett. (Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten er ikke gjeldende om varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Eller om det er en forringelse på varen pga. uaktsomhet eller manglede omsorg fra kundens side. (Angrerettloven § 12, punkt a)
  • Angreretten kan ikke benyttes for lydopptak, bildeopptak eller programvare der forbrukeren har brutt forseglingen. (Angrerettloven § 12 siste ledd)  På endel av våre produkter der lisensen er synlig må vi sjekke at denne ikke er brukt med leverandør. Behandlingen av denne type returer tar derfor noe lenger tid.
  • Returkostnadene betales av kunden i alle tilfeller. (Angrerettloven § 15 første ledd)

Vi selger noen produkter som vi ikke tar retur på. Her i blant øreplugger/ørepropper, munnspill, munnharper, munnstykker, fløyter etc. Denne typen produkter regnes ikke for å være -i samme stand- som levert dersom de er brukt/testet av forbruker. Angretten gjelder derfor ikke om emballasjen er åpnet.

 

Retur

Alle returer skal avtales på forhånd med oss. Ta kontakt pr. telefon, epost eller via vårt kontaktskjema.

Du får tilsendt returskjema som fylles ut og skal følge forsendesen så vi kan behandle din retur raskest mulig. Varen skal normalt returneres for kundens regning. Forsikring av vare til oss er kundens ansvar. Oppkravssendinger aksepteres ikke.

Returnert vare krediteres i sin helhet om varen er som ny. Kunde belastes reell frakt når denne er subsidiert av oss på den opprinnelige forsendelsen til kunde. Om varen kommer i retur med mangler, tar vi en en verdivurdering, og kunden blir belastet for eventuelle mangler/skader.

 

Garanti:

Ved forbrukerkjøp operer vi etter kjøpslovens garantitid.
Ved nærings-/offentlige-/skolekjøp operer vi med 12 måneders garantitid.

Noen av våre produkter har lenger garantitid som garanteres av produsenten. Kontakt oss om du skulle være i tvil om garantitiden. Produkter som strenger, munnspill, noter, kabler etc. er å betrakte som forbruksmateriell, der det ikke er noen garanti eller returrett. Slitasjedeler og bevegelige deler dekkes heller ikke av garantitiden.

 

Betalingsalternativer

Vi tilbyr en kryptert sikker betalingsløsning for:

  • Visa/Mastercard
  • American Express
  • Klarna konto (kommer snart)
  • Klarna Faktura (kommer snart)
  • Paypal


Favoritter

Har du plukket deg ut et produkt du har lyst på, har vi lagt til en funksjon der du kan klikke på hjertet på alle produkter. De vil da legge seg til blant dine favoritter. Og du finner dem neste gang du besøker vår side og slipper å finne produktet om du ønsker å kjøpe produktet på et senere tidspunkt. Du kan også sende hele ønskelista til andre via epost direkte fra din profil.

 

Service/reparasjon

Vi har reparatører og teknikere som tar seg av service på alle produktgruppene vi selger. Tiden en service eller reparasjon tar avhenger av om det trengs deler eller ikke og av hvor stor pågang det er.

Ved innlevering av produkt til reparasjon må det påregnes minimum kr.895,-ink.mva for feilsøking + eventuelle fraktutgifter vi har i forbindelse med produktet til og fra verksted uavhengig av om du velger å reparere produktet.

Vi tilbyr også serviceavtaler på blant annet akustisk piano og flygel, lyd og lysutstyr. Ta kontakt for tilbud.

 

Trykkfeil

Vi tar forbehold om trykkfeil på alle våre sider i nettbutikken. Det kan forekomme en feil i tekst, bilde eller pris. I noen tilfeller benytter vi eksempelbilder. I alle tilfeller er det overskrift som gjelder. Skulle du være i tvil om noe ikke stemmer, setter vi pris på om du kontakter oss.

Farger på bilder kan avvike fra skjerm til skjerm.